Hösten är äntligen här.
Hösten kan dra åt helvete.
Hösten är äntligen här.
Samma här. Fast på senare år så har september varit mer sen-sommar än höst.Jag fyller år på hösten! Därmed är det en årstid att fröjda.
Tror GAF försöker tala om något för mig.
![]()
20 år sedan bros.
Fortfarande overkligt.
VIF
Minns att jag hade en gympalärare från Estland när jag gick i mellanstadiet, vars son dog i den olyckan. :/
Konstigt att ingen gjort en film a la Titanic om Estonia.
Satt ett par finnar på krogen igår och pratade med varandra, på finska. Tror ni de planerade en attack?
20 år sen Estonia, 10 år sen tsunamikatastrofen. Båda katrastroferna hade att göra med vatten. Sammanträffande?
*X-Files theme*
Satt ett par finnar på krogen igår och pratade med varandra, på finska. Tror ni de planerade en attack?
Grundskolan och gymnasiet kommer att genomgå förändringar de kommande åren. Efter förhandlingar har Socialdemokraterna och Miljöpartiet nått sin första överenskomelse.]
Gymnasiet ska bli obligatoriskt för elever upp till 18 år, lärarna ska bli fler och klasserna mindre är några av nyheterna, som presenterades i dag.
Låter som att dem satsar på att föbättra skolan och elevers resultat imo
Mindre klasser är ju positivt. Vet inte riktigt hur stora klasserna är idag, vi var 30-31, men ganska lugna så det gick bra ändå.
Har snackat en del med vårt kommunalråd (S) som nördat in sig på skolforskning, och tydligen är mindre klasser = bättre resultat en total myt efter femte klass. Det är något som låter bra, och därför har man totalt anammat det som lösning.
Har snackat en del med vårt kommunalråd (S) som nördat in sig på skolforskning, och tydligen är mindre klasser = bättre resultat en total myt efter femte klass. Det är något som låter bra, och därför har man totalt anammat det som lösning.
Spelar ingen roll hur opassande den är, en t-shirt med "SD=Rasister" är fortfarande ett snyggare plagg än den svenska folkdräkten.
Inte oväntat att det var en vänsterpartist, dem brukar vara mest juvenil när det kommer till SD. Peka finger under valvakan, anti-rasisim ramsor etc.
Inte oväntat att det var en vänsterpartist, dem brukar vara mest juvenil när det kommer till SD. Peka finger under valvakan, anti-rasisim ramsor etc.
Eftersom jag åkt på en massa bortamatcher med Ohly så säger jag: Håll snattran! Ohly är en man av folket, till skillnad från högerextremisten Tralalalu. Om Lasse gav henne fingret så förtjänade hon fingret!![]()
Rosenberg!!
fan vart är min tårta och fanfar?
har ju varit min födelsedag idag.
....